رزمندگان جوان

رزمندگان جوان
به عشق حسین (ع) دفاع همچنان باقی است ...

عنوان : اسلحه خاموش !

تعدادی از رزمندگان اسلام برای پاکسازی به یک روستا می روند. در خانه ها را یکی یکی می زنند. به در یکی از خانه ها می رسند، با احتیاط در می زنند. یک زن در را باز می کند. ناگهان اسلحه ای را در دستش می بینند. سر اسلحه درست به قلب محمود کاوه نشانه رفته است. تا رزمندگان به خود بیایند زن ماشه را فشار می دهد. دنیا جلوی چشمان رزمنده ها تیره و تار می شود. ولی متوجه می شوند که هیچ صدایی از اسلحه بلند نشد. سریع اسلحه را از دستش بیرون می کشند.عرق سردی به پیشانی همه نشسته است.نمی دانند گریه کنند یا خوشحال باشند.زن وقتی می فهمد کاوه جلوش بوده، با پشیمانی با مشت می کوبد به دیوار و از شدت غصه نمی داند چکار کند. به کردی می گوید! این اسلحه هیچ وقت گیر نکرده بود ...!!



عنوان : شهیدان عصر عاشورا

15 نفر از دانش آموزان شهرستان جهرم تصميم مي گيرند تا به صورت گروهي به جبهه بروند. بعد از هماهنگي هاي لازم ميني بوسي را در اختيار گرفته و راهي كردستان مي شوند.
بعدازظهر عاشوراي سال 1362 اين گروه در ميانه راه مهاباد دركمين ضدانقلابيون كومله گرفتار مي شوند. ضد انقلابيون همه اين 15 دانش آموز را سر مي برند. راننده و شاگردش كه شاهد اين جريان غم انگيز هستند از آن ماجرا جان سالم به در مي برند.
اين واقعه هنوز در هيچ كتاب و فيلمي روايت نشده است.


عنوان : جاسوس !

در روزهای اول جنگ فردی ملبس به لباس روحانی هر روز بین جوانان محل و نیروهای بسیجی حزب الله که مشغول مراقبت از محل هستند می آید و آنها را دلداری و روحیه می دهد که مثلاً در مقابل تجاوزات وبمباران اسرائیل غاصب مقاومت کنید و از خود صبر نشان دهید. حرف های او بسیار مشکوک است. این برنامه تقریباً برای یک هفته ادامه دارد تا اینکه یک روز فردی از نیروهای بسیجی حزب الله در جمع می پرسد: علت اینکه روحانی که ظاهراً هیچ مسئولیتی ندارد در زمانی که هیچ هواپیمایی در آسمان وجود ندارد و بمباران های انجام شده به این محل می آید چیست؟
این سوال هر چند در آن شرایط بسیار سخت وشاید بی مورد و نادرست است ولی نظر برخی از دوستان را جلب می کند. روز بعد آن روحانی درست بعد از بمباران جنگنده های اسرائیلی دوباره پیدایش می شود. چند تن از نیروهای کادر حزب الله او را می گیرند و برای یک بازجویی ساده با خود می برند. بعداً معلوم می شود او نیز از جاسوسان محلی اسرائیل بوده که در لباس روحانی سعی در شناسایی مناطق آسیب دیده و استراتیژیک حزب الله داشته است و همیشه همراه خود دستگاه استراق سمع مخصوص حمل می کرده است.


عنوان : پیمان نامه عجیب !

یک روز قبل از عملیات کربلای 5 در جمع شش هفت نفری که داخل سنگر هستند حاج آقا فارسی پیشنهاد می دهد که بیایید کاری بکنیم که اگر شهید شدیم همه ما را در یک قبر دفن کنند و ما همقبری شویم. همه از این پیشنهاد استقبال می کنند. به آقای فارسی می گویند شما متن این قرار داد را بنویسید ما هم امضا می کنیم تا پس از شهادت همه ی ما را در یک قبر بگذارند و سنگ قبر ما یکی باشد تا اگر مردم فاتحه ای خواندند ثواب آن فاتحه به همه ی ما برسد . پس از موافقت قلم و کاغذ می آورند و ایشان شروع به نوشتن وصیت نامه می کند و در پایان همگی زیر این پیمان را امضا می کنند. نوبت به آقای خدری می رسد که ایشان با مهربانی نگاهی به وصیت نامه می اندازد و می گوید من حاشیه این نامه را امضا می کنم زیرا می دانم اگر توفیق شهادت داشته باشم پیکرم را در شهر دفن نمی کنند و برای خاکسپاری به روستا می برند عجیب از آنکه از آن گروه شش هفت نفری که وصیت نامه را امضا کردند فقط آقای خدری شهید می شود و عاقبت در زادگاهش دفن می شود این پیمان اخوت هم اکنون در نزد سردار فارسی نگهداری می شود.


عنوان : شهید معطر !

برادر شهيد ستاريان در يكي از سفرهاي خود به عتبات عاليات، به پابوس آقا امام جواد الائمه عليه السلام مي رود. در حال زيارت با يك عراقي روبرو مي شود كه درخواست مي كند، درباره مسئلۀ مهمي با ايشان صحبت كند. او مي گويد: چندين سال است، غمي در دل دارد و از آقا امام جواد عليه السلام خواسته است تا وي را از اين غم نجات دهند و حال كه شنيده است كارواني از اصفهان براي زيارت به اينجا آمده، تصميم مي گيرد مسئول گروه را ببيند و راز خود را با او در ميان بگذارد.
او مي گويد زمان جنگ ميان ايران و عراق به عنوان سرباز عازم جبهه مي شود. در يكي از نبردها، نيروهاي عراقي در محلي به نام «ام الرصاص» مستقر مي شوند. در «عمليات كربلاي 4» منافقين اطلاعات لشكر را به عراقيها مي دهند و آنان به محل استقرار نيروهاي ايراني مي روند و سريعاً به غارت آنجا مي پردازند. ايرانيها در اين برخورد تلفات زيادي متحمل مي شوند. نزديك صبح وقتي سرباز عراقي در حال عبور كردن از ميان شهداي ايرانيست، متوجه پيكري مي شود كه بوي عطر عجيبي مي دهد. وقتي بالاي سر شهيد مي رود، شروع به لرزيدن مي كند. خم مي شود و محتويات داخل جيبش را در مي آورد. بر روي يك كاغذ نام شهيد نوشته شده است: «سيد حميد».
وقتي متوجه مي شود، آن شهيد سيد است، تحت تأثير قرار مي گيرد و دور از چشم مسئولين او را در همان محل دفن مي كند و يك نشاني براي مزار شهيد تعيين مي كند. سپس كاغذ حاوي مشخصات شهيد را نگاه مي دارد تا شايد بتواند اقوامش را پيدا كند.
همان كاغذ مشخصات را به آقاي ستاريان نشان مي دهد و هر دو بر سر مزار آن شهيد كه در مسير صعب العبوريست، مي روند.
آقاي ستاريان بعد از بازگشت به اصفهان، موضوع را با حاج آقاي قريشي، در بنياد شهيد در ميان مي گذارد. سه هفته بعد برادر شهيد «سيد حميد» به محل كار آقاي ستاريان مي رود و ايشان را به آغوش مي گيرد و به سبب لطفشان از ايشان تشكر مي كند و مي گويد: آنان نيز از امام جواد عليه السلام و امام موسي بن جعفر خواسته بودند تا پيكر برادرشان به وطن بازگردد.


عنوان : كسي كه نمي دانست حافظ كل قرآن است !

خانم كلوخي صاحب دو پسر است كه هر دو نيز در جبهه شهيد شده اند. مادر ايشان حافظ و مربي قرآن است كه همه كلاس هاي قرآنش را در جهرم مي شناسند.
دوران كودكي خانم كلوخي در جلسات قرآن مادر و پذيرايي از شركت كنندگان جلسه قرآن گذشته است. زمان برگزاري مسابقه حافظان 10 جزء قرآن ويژه والدين شهدا فرا مي رسد. ايشان در ابتدا از شركت در مسابقه صرف نظر مي كند. اما زماني كه مربي قرآن علاوه بر 10 جزء تعيين شده، از باقي جزءهاي قرآن سوال مي كند، متوجه مي شود خانم كلوخي حافظ كل قرآن است. مادر شهيدان كلوخي در مسابقه حفظ كل قرآن كريم مقام اول را كسب مي كندو برنده سفر حج بيت الحرام مي شود.

 

منبع : www.navideshahed.com



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

[ چهار شنبه 21 دی 1390برچسب:, ] [ 14:6 ] [ عاشقان راه ولایت ] [ ]
درباره سايت

اگر بندبند استخوان‌هایمان را جدا سازند، اگر سرمان را بالای دار برند، اگر زنده زنده در شعله‏‌هاى آتشمان بسوزانند، اگر زن و فرزندان و هستی‌مان را در جلوى دیدگانمان به اسارت و غارت برند، هرگز امان‌نامه کفر و شرک را امضا نمی‌کنیم ...
آخرين مطالب
شهادت نامه
امکانات وب

ورود اعضا:

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 18
بازدید دیروز : 5
بازدید هفته : 75
بازدید ماه : 281
بازدید کل : 16003
تعداد مطالب : 165
تعداد نظرات : 19
تعداد آنلاین : 1