رزمندگان جوان

رزمندگان جوان
به عشق حسین (ع) دفاع همچنان باقی است ...

در این پست میخوایم تا این فیلم رو بهتون معرفی کنیم و یکم بیشتر هم به مسائل حاشیه ای و سیاسی اون بپردازیم.

اول : درگاه مجازی این فیلم : www.goldencollars.ir

دوم : مخالفت شدید عناصر خاص با اکران نوروزی [ قلاده‌های طلا ]

مخالفت شدید عناصر خاص با اکران نوروزی «قلاده‌های طلا» خبرگزاری فارس: در پی مخالفت برخی افراد خاص با اکران نوروزی فیلم سنیمایی «قلاده‌های طلا»، نمایش این فیلم در ایام نوروز در هاله‌ای از ابهام است.

 به گزارش خبرنگار سینمایی فارس، شب گذشته «ابوالقاسم طالبی» کارگردان فیلم سینمایی «قلاده‌های طلا» در برنامه پارک ملت اشاره‌‌ای به روشن نبودن تکلیف اکران «قلاده‌های طلا» و مخالفت برخی افراد با نمایش این فیلم داشت. اما ماجرای مخالفتی که طالبی به آن اشاره داشت، چیست؟ 
چندی پیش قرارداد پخش نوروزی «قلاده‌های طلا» و «گشت ارشاد» با دفتر پخش فیلمیران به مدیریت علی سرتیپی برای اکران نوروزی منعقد شد. 
با توجه به اینکه جدیدا مصوبه‌ای از سوی شورای صنفی نمایش مبنی بر اینکه هر دفتر پخش در یک بازه زمانی اکران تنها می‌تواند یک فیلم را اکران کند، به تصویب رسید. البته تبصره‌هایی هم برای حل این مشکل گذاشته شد که عملا راه به جایی نمی‌برد و اگر دفتر پخشی بخواهد دو فیلم را در یک بازه زمانی اکران - مثل اکران نوروز - نمایش دهد، می‌بایست اکران فیلم‌های خودش را به دفتر پخش دیگری بسپارد. شنیده‌های خبرنگار فارس حاکیست پس از کش و قوس‌های فراوان و مخالفت‌ها در این زمینه، در نهایت تهیه‌کننده «قلاده‌های طلا» با وجود این فشار‌ها تصمیم گرفت یک دفتر پخش راه‌اندازی کند که پس از انجام کارهای اداری و اخذ مجوز، تبلیغات محیطی فیلم را هم آغاز کرد ولی باز هم برخی تهیه‌کنندگان و تصمیم‌گیرندگان پخش با اکران فیلم مخالفت کردند و اعلام داشتند: اگر «قلاده‌های طلا» اکران شود، استعفا می‌دهند. 
چطور می‌شود که فیلمی که مورد تایید رهبر معظم انقلاب، مسئولان ارشد نظام، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس سازمان سینمایی است، این طور قربانی اختلاف‌ها می‌شود که این موضوع نشان از تصمیم‌گیرنده بودن عده‌ای خاص در لایه‌های میانی سینمای ایران است. عده‌ای که مشکلی با خزاعی یا طالبی ندارند، بلکه مشکل‌شان موضوع و مضمون فیلم است. این عده که در ظاهر مدافع فیلم هستند ولی در باطن به شدت مخالف فیلم هستند و با این اقدام‌ها قصد دارند نگذارند «قلاده‌های طلا» در اکران موفق شود. همچنین خبرنگار فارس طی تماس تلفنی با محمد خزاعی تهیه‌کننده فیلم، موفق به برقراری ارتباط با او نشد تا جزییات بیشتری از این موضوع را در اختیار فارس قرار دهد.

سوم : برای چه از قلاده های طلا میترسند ؟

من اهل تاکتیک نیستم و از تکنیک هم سر درنمیارم! فقط با محتوا کار دارم. این که ساختار فیلم چگونه بود و این حرفها، مال اهل فن و سینماگرانه، نه من.

شب گذشته در سالن نمایش وزارت ارشاد، فیلم «قلاده‌های طلا» که قرار بود در برج میلاد به نمایش دربیاد، در جمعی تقریبا خصوصی و بسته، نمایش داده شد.

«قلاده‌های طلا» که به واقع صریح‌ترین و رک‌ترین فیلم سیاسی سال‌های پس از انقلاب اسلامی است، طی ماه‌هایی که ساخته و پرداخته شد، با حملات و تهاجم زیادی چه از جانب دشمنان و فتنه گران، و چه از جانب مثلا دوستان! رو به رو شد.

جالب این بود، آنانی که دو سال پیش در خیابان‌های تهران سطل زباله به آتش می‌کشیدند و فریاد "مرگ بر دیکتاتور" سر می‌دادند، یک بار دیگر نشان دادند که پایش بیفتد، در زمینه فرهنگی، خودشان از هر دیکتاتور و مستبدی سرتر هستند!

چند روز گذشته، فتنه‌گران دندان‌های خود را برای مقابله با فیلم «قلاده‌های طلا» نشان دادند و خط و نشان کشیدند که اگر این فیلم پخش شود ما فلان می‌کنیم و چنان! سینما به هم می‌ریزیم و ...!

گویند روزی "ملانصرالدین" خواست از روی پل رد شود. مردی با الاغش از مقابل آمد و سد راه او شد. پس از جروبحث های بسیار، ملانصرالدین گفت: اگر نگذاری من اول رد شوم، همان کاری را که با اهالی روستای قبلی انجام دادم با تو خواهم کرد. مرد ترسید و کنار رفت تا ملا بگذرد. وقتی از او پرسید که مگر با اهالی روستای قبلی چه کرده است؟ ملا گفت: هیچی. آنها از روی پل کنار نرفتند، پس من رفتم کنار تا آنها اول بگذرند!

و این درست همان چیزی است که پس از مرگ کودک ناقص الخلقه فتنه 8 ماهه سال 88 شاهد بودیم، که هر از چندگاهی، صدایی از خود بروز می‌دهند بلکه عده ای ساده لوح باورشان شود جنبش سبز لجنی گنجی و موسوی، کروبی و گوگوش، رجوی و پهلوی، نوری‌زاد و نوری‌زاده، بی.بی.سی و اسرائیل همچنان زنده است و همین اندک، خیلی بیشمارند! آن قدر که خودشان نمی‌توانند همدیگر را به حساب آورند و تاب تحمل یکدیگر را از کف داده‌اند !

چهارم : روشنگری فیلم «قلاده‌های طلا» به اندازه صدها تحلیل و گزارش است!

وزیر ارشاد در پاسخ به این پرسش که آیا فیلم «قلاده‌های طلا» را دیدید و نظر شما درباره آن چیست؟ گفت: کار ارزشمندی است که حوادث ۲ سال اخیر را به خوبی تبیین کرده است و دست‌هایی که در این ماجرا دخالت داشته‌اند به ویژه‌ ارتباطی که با خارج از کشور بوده را بیان کرده و اینکه صف مردم را از صف افرادی که به دنبال تنش و درگیری بوده‌اند جدا کرده است. در مجموع این فیلم می‌تواند به اندازه دهها و صدها کتاب، گزارش و تحقیق تاثیر داشته باشد و روشنگری کند.

و پنجم : شرحی كوتاه بر فیلم قلاده های طلا :

بعد از فتنه 88 بسیار تلاش شد تا این موضوع در قالب یك فیلم سینمایی و در یك قالب دراماتیك عرضه شود. خیابان های آرام كمال تبریزی و گزارش یك جشن حاتمی كیا فیلمهایی بودند كه فضا را به نفع جریان فتنه تعریف می كردند و پایان نامه و اخراجی های 3 سعی داشتند فضایی را به نفع جرایان انقلابی ایجاد كنند.
البته هر دو دسته این فیلمها دچار افراط و تفریط بودند و بدون صراحت و بیشتر با نماد و سمبل، ذهن مخاطب را به سمت موضوع اصلی رهنمون می كردند.
اواخر سال 88 بود كه طالبی تصمیم خود را برای ساخت یك فیلم سیاسی با موضوع فتنه 88 اعلام كرد، و بعد از آن با تلاش و مطالعه یك ساله كتب و دیدن فیلم ها و مستندهای مرتبط با موضوع فتنه، سناریوی كار آماده شد.
قلاده های طلای طالبی به خوبی فتنه را روایت می كند، آنقدر خوب كه فكر می كنی داری مستند نگاه می كنی، ماجرا از طرح ترور خاتمی و كشته سازی و پروژه اردیبهشت داغ شروع می شود و به خوبی نقش ایادی استكبار در فتنه روشن می شود.
قتل ندا آقاسلطان،قتل مردم كف خیابان، حمله به پایگاه بسیج و چگونگی كشته شدن چند نفر به دست نیروهای بسیجی، سازماندهی تجمعات و اغتشاشات به خوبی در این فیلم روشن می شود و تاجایی كه به قول یكی از بینندگان فیلم در برج میلاد «قلاده های طلا برای جشنواره ای ها فیلم سینمایی است، برای بسیجی ها، خاطره»
شخصیت های قلاده های طلا سیاه و سفید نیستند، همه معترضین به انتخابات اراذل و اوباش و عامل بیگانه نیستند، اما فریب خورده هستند، هنر طالبی به نمایش دادن روند فریب خوردن است،از شانتاژهای موسوی تا حرف های صبح انتخابات همسراكبررفسنجانی و شعار تقلب بزرگ كه رمز عملیت فتنه بود،به خوبی در روند داستان در ذهن مخاطب جا می افتد.
سیاه یا آرمانی ندیدن وضعیت به رغم وجود سیاهی ها و سفیدی ها موضوع دیگری است كه در فیلم طالبی نمایان است. پلیس بد وجود دارد، اما پلیس خوب هم هست،اطلاعاتی خائن وجود دارد و در عمق سیستم هم نفوذ كرده، اما رویش ها و انسان های دست پاك بسیاری هم هستند؛ فیلم برشی از واقعیت است.
جسارت طالبی در به نمایش كشیدن ضعف دستگاه اطلاعاتی – امنیتی كشور و ترمیم ضعف توسط خود سیستم فوق العاده است. به راستی فتنه ای كه رهبری انقلاب نیز پرده از برنامه ریزی 10 ساله برای آن، برمیدارد چگونه در داخل سیستم امنیتی تشخیص داده نمی شود و از آن به عنوان هیجان انتخابات یاد می شود؟ جواب مشخص است،جاسوس در وزارت اطلاعات است!
در فیلم خواهر و برادری نیز وجود دارند كه یكی حامی موسوی و دیگری احمدی نژادی است. این دو در روند تبلیغات با هم كل كل و كركری دارند و بعد از مشخص شدن نتایج انتخابات باهم درگیر می شوند و دعوای مفصلی با هم می كننددرست مثل خیلی از خانواده ها كه دچا همین اختلاف شد- اما در سكانس نهایی فیلم كنار هم در برابر سفارت انگلیس می ایستند و شعار می دهند.
یادم می آید در فیلم از كرخه تا راین وقتی یك جانباز بریده از نظام كه برای پناهندگی به آلمان رفته، نمایش داده شد، رهبری فرموده بودند اگر این جانباز هم در هواپیما نشان داده می شد كه به ایران برمی گردد، دیگر فیلم عالی بود.
طالبی در این فیلم جهش فیلم سازی خود را به رخ مخاطب می كشد و یك سینمایی با ریتم تند را به مخاطب عرضه می كند.
البته اگر فیلم تنها بر تكنیكها تكیه می كرد،اینچنین مقبول نمی افتاد و حتما اثر وضعی نیت طالبی است كه مخاطب را این چنین به وجد آورده كه هر سخن كه از دل برآید لاجرم بر دل نشیند.
طالبی فیلسماز انقلاب است و قلاده های طلایش خسته نباشید نمی خواهد، طالبی خاطره بد فیلم های سیاسی ضد نظام مثل زادبوم و گزارش یك جشن و ... را از دهن ما برد، این تقریبا اولین بار بود كه پس از دیدن یك فیلم سیاسی راضی و خوشحال از سالن سینما بیرون می رفتیم !

پنجم : یاعلی مدد



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

[ یک شنبه 6 فروردين 1391برچسب:, ] [ 12:41 ] [ عاشقان راه ولایت ] [ ]
درباره سايت

اگر بندبند استخوان‌هایمان را جدا سازند، اگر سرمان را بالای دار برند، اگر زنده زنده در شعله‏‌هاى آتشمان بسوزانند، اگر زن و فرزندان و هستی‌مان را در جلوى دیدگانمان به اسارت و غارت برند، هرگز امان‌نامه کفر و شرک را امضا نمی‌کنیم ...
آخرين مطالب
شهادت نامه
امکانات وب

ورود اعضا:

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 7
بازدید دیروز : 5
بازدید هفته : 64
بازدید ماه : 270
بازدید کل : 15992
تعداد مطالب : 165
تعداد نظرات : 19
تعداد آنلاین : 1